utorak, 22. lipnja 2021.

Ljetna torta (bezgrešna)

 


Odužilo se vrijeme od zadnjeg recepta na blogu... nije da od tada nije  bilo recepata- natipkala sam pokoji , a neke i snimila kao video recepte- i objavila na instagramu - potražite me tamo- moj nick name je @be_julija. Nekako mi je instagram kao medij bliži, neformalniji, brži... mada kad se tamo recepti natipkaju- zapravo se pogube i teško ih je pronaći... 



No da ne duljim.. zadnjih 9 mjeseci sam "malkice" promijenila stil života, počela sam vježbati (prvi put u životu baš zaozbiljno), izbacila sam šećer, bijelo brašno, prekomjerne obroke, uvela obavezni doručak i dva međuobroka... rezultat je teška negativa... -25 kg, iz veličine XXL u M... u 9 mjeseci, žena od 46 godina.... nova ja! 

U to ime- evo jedna zdrava torta!


Pitala sam vas na instagramu da mi date razlog zašto da pišem recepte i objavljujem ih (a drugi taj isti recept slobodno prisvoje, objave pod svoj ili čak i prodaju... ) - dobila sam zanimljivih odgovora- a činjenica je da koliko god tuđih recepata netko prisvoji- mi koji ih kreiramo- možemo kreirati bar tri puta više, još ukusnijih, maštovitijih i boljih!

I zato vam pišem recept - radite po savjesti!



podloga fi 20 cm

100 g pistacija (ili badema)

75 g datulja bez koštica

70 g ribanog kokosa

160 g kokos mlijeka*- vidi napomenu na kraju recepta


Pistacije (sirove) ili bademe- potopite u vreloj vodi, ogulite im kožicu i ubacite u sjeckalicu. Datulje isto potopite u vruću vodu, ocijedite i ubacite u sjeckalicu. Dodajte kokos i kokosovo mlijeko.

Sve skupa izblendajte koliko vaša sjeckalica može.. moja i nije baš jaka za ovakve stvari...

Utisnite dobivenu smjesu u kalup kojem ste stranice obložili acetat folijom (ili pek papirom). Stavite u hladnjak.


Skuhajte kremu

650 g marlica 

400 g+ 150 g  kokos mlijeka 

70-100 g meda

prstohvat cimeta

20 g agartina **


Marelice prelijte vrelom vodom, ostavite da malo odstoje pa im ogulite kožicu i izvadite košticu. Stavite ih u zdjelu. Od 650 g marelica- dobila sam 500 g čistog mesa.

Stavite meso marelica u zdjelu, dodajte kokosovo mlijeko iz limenke i kratko prokuhajte- toliko da  marelice omekšaju. Usitnite sve štapnim mikserom, dodajte med (količina ovisi o vašim željama i slatkoći marelica). Izvažite dobivenu smjesu. Ja sam dobila 850 g i zato mi je trebalo još 150 g kokosovog mlijeka- kako bih imala cijelu litru tekućine.

U tih 150 g kokosovog mlijeka sam dodala agartin, dobro pomiješala i sve izlila u smjesu marelica i kokosovog mlijeka i kuhala 2 minute (prema uputi s vrećice agartina). Smjesu sam ostavila da se do pola ohladi pa je izlila preko pripremljene podloge. Ostavite sve u hladnjak na par sati da se krema stegne.

Za dekoraciju- 2 marelice narežite na fete, u tavi zagrijte žličicu meda, ubacite marelice i kratko provrtite da se cijele oblože medom. Skinite s vatre, pustite da s ohlade i dekorirajte tortu.

* za ovaj recept sam koristila kokosovo mlijeko iz Lidla, primjetila sam da je gušće od onog iz npr DM-a  ili sl, ako koristite to iz DM-a za podlogu stavite 110 g kokos mlijeka i 50 g kokos ulja - da bude čvršća

** agartin je biljno sredstvo za želiranje od Kotany-ja i jako mi se sviđa. jednostavno je za upotrebu i daje dovoljno čvrstoće kremi. Vi možete koristiti želatinu (u količini za 1 l tekućine ili agar agar) ili skuhajte kremu sa škrobom (gustinom) .


Nadam se da ćete uživati u torti! Javite dojmove!

3 komentara :