ponedjeljak, 4. siječnja 2021.

Vege burger- Batat bublica, falafel pljeskavica i kiseli kaul za prilog

 


Vege burger?? .. ranije sam već na samu pomisao na vege burger, u glavi imala znak "prekriženo" ..sad više nemam. Da se razumijemo- vlastitim izborom- nisam vegan ni vegeterijanac niti planiram ikad isključivo to biti (osim ako me neka viša sila ne prisili), ali s godinama mi nekako sve više paše povrće (pa čak i kuhani kupus - nad kojim sam, u djetinjstvu, suze ronila kad bi bio za ručak!)- valjda se čovjek mijenja.. a možda smo i nešto pametniji ili obazriviji spram samih sebe nego u mlađim danima??

Kako god- donosim vam recept za tijesto od batata koje vam može biti podloga za pizzu ili ga možete ispeći kao bublice za hamburger.


Donosim vam recept za pljeskavice ala falafel 

I recept za ukiseljenu cvjetaču- ako ga već nemate. 

Batat tijesto

Prije svega moram napomenuti da količina brašna u ovom receptu ovisi o skuhanosti batata.. u mojoj prvoj verziji tijesta- batat mi se malo više kuhao pa je bio vodenastiji (iako je kuhan u kori!) a drugi put sam ga kraće kuhala pa je trebalo i manje brašna!

U receptu sam koristila pirovo brašno- jednom samo bijelo, jednom pola bijelo-pola integralno. Možete ga i vi koristiti ili radite sa običnim glatkim pšeničnim brašnom u istim mjerama- bit će ok.

640 g pirea od batata (nisam vagala batate prije kuhanja tako da ne znam koliko je to sirovog batata)

300- 430 g pirovog brašna (ovisno koliko ste kuhali batat i koliko je vode popio)

10 g suhog kvasa

7 g soli

20 g maslinovog ulja

10 g jabučnog octa

i dodatno brašno za posipanje radne površine


Batat skuhajte u posoljenoj vodi- mome je bilo dovoljno 10 min kuhanja, nakon što je voda uzavrela, a stavila sam ga u hladnu vodu. Ogulite mu koru i propasirajte ga. Odvažite količinu pirea.

U drugoj posudi odvažite 300 g brašna, dodajte mu kvas, promiješajte ga u brašno. Dodajte topli pire od batata, ulje, sol, ocat i umijesite tijesto. U tijestu će vam se poznavati točkice kvasa- to je ok. Ako vam batat nije bio previše vodenast- dobiti ćete taman tijesto koje se malo lijepi za ruke. Ako je bio vodenastiji- dobit čete više mekano tijesto. I u jednom i u drugom slučaju ostavite kako je- na toplom da se diže- cca sat vremena. Ja tijesto dižem u tupperware posudi za dizana tijesta- ako je nemate- prekrijte površinu tijesta prozirnom folijom tik uz tijesto, pa kuhinjskom krpom i stavite posudu sa tijestom u drugu posudu u kojoj je topla voda- pomoći će u bržem dizanju tijesta.

Kad tijesto udvostruči volumen, ako treba još brašna- dodajte mu i lagano ga opet primjesite te ostavite opet na toplom neka malo odmori. Odvajajte od tijesta komade od cca 90 g i oblikujte ih u okrugle tanje lepinjice. Poslažite na lim sa pek papirom i opet pokrijte i ostavite da odmori i da malo naraste- cca 30-45 min.

Premažite svaku bublicu vodom i pospite sjemenkama sezama. Stavite peći u prethodno zagrijanu pećnicu na 200 stupnjeva cca 20 - 25 min - ovisno o peći. 


Ako radite pizzu od ovog tijesta- raširite  komad tijesta na željenu veličinu i stavite da se na pola zapeče na sredini pećnice. Nakon toga tijesto nadjenite i stavite na najdonju razinu pečenja pećnice na program donjeg grijača i ventilatora i tu dalje pecite kao i inače što pečete pizzu.

Moj nadjev za pizzu je bio- domaća šalša, kuhana quinoa, blanširani špinat, glazirana mrkva i prokulice. I bila je fantastična!!



Falafel pljeskavica

Već imate tonu recepata za falafel.. onaj koji se prži i onaj iz pećnice- ako imate svoj recept- slobodno radite po njemu.. ako niste nikad do sad radili falafel- evo- sve sam zapisala (samo da me sad ne streljaju pravi falafel znanci- u svoju obranu- koristila sam ono što sam imala u kuhinji!).

Nisam baš za konzerve- stoga koristim suhi slanutak. večer ranije sam ga potopila u hladnu vodu, ujutro


prokuhala 10 min. mjera je za taj kuhani slanutak.

370 g na pola skuhanog slanutka

10 g peršina

15 g bijelog luka

35 g mrkve

35 g mlade kapule

3-4 g soli

čili prah po želji

kurkume pola male žlićice

25 g maslinovog ulja

25 g vode

25 g pirovog brašna (vi možete koristiti i obično pšenično)

Sve sastojke osim vode, ulja i brašna stavite u sjeckalicu i provrtite par puta. Ne treba vam biti sve sitno i fino samljeveno. Dodajte ulje, vodu i brašno i umjesite smjesu. Možda će vam trebati još malo brašna ili vode- probajte stisnuti komadić tijesta u kuglicu pa spljoštiti- ako ostaje u obliku i ne rasipa se- dobro je. Ako Vam se rasipa- dodajte još pinku vode.


Tijesto rasporedite u 8-10 manjih pljeskavica, premažite kistom maslinovim uljem i stavite na 15 -20 min u prethodno zagrijanu peć na 200 stupnjeva.

Pečene ostavite da se malo prohlade na limu i slažite u vaša peciva!

U mojim pecivima je domaća šalša, falafel pljeskavica, kisela cvjetača, blanširana brokula, svježa rajčica i zelena salata.

Kisela cvjetača

 Cca 2 veće cvjetače (3 tegle) razdvojite na cvjetove i kratko blanširajte u posoljenoj vodi. Složite ih u sterilizirane staklenke (ja stavim staklenke u lim s vodom i u peć na 150 stupnjeva- nekih 20 min).

Zalijte ih prokuhanom smjesom od 1 l vode, 0,25 l alkoholnog octa,  75 g šećera i 50 g soli i vruće zatvorite te vratite u peć na 150 stupnjeva - 20 min. Ostavite da se ohlade u peći.

Izvrstan su prilog burgerima!





2 komentara :

  1. Sve više eksperimentišem sa vegan burgerima. I sve češće mi deca pojedu odmah. Nikad nisam mislila da bih ikako mogla jesti vegasnko, a sad već nekoliko godina meso jedem možda jednom mesečno. Sir čak i ređe. Jako mi se sviđaju batat lepinjice.

    OdgovoriIzbriši
  2. zanimljivo. imam 100-tinjak kilograma ljubičastog batata i bilo bi zanimljivo poigrati se s njim. jednom pekao batat bublice u tri boje, ljubičasti najbolji. upravo redim eksperiment polu sirnica polu biblica....

    OdgovoriIzbriši