subota, 18. travnja 2020.

Fault line b-day Cake

Zadatak je bio- torta s jagodama, bijeli biskvit s limunom, vanilin krema i jagode- naravno!
.. Zadatak izvršen na zadovoljstvo slavljenice! ( a i mame i svih ostalih što su jeli tortu!)

Već sam ranije radila biskvite samo sa bjelanjcima no nikako za neki da kažem- to je to! .. Al evo, za ovaj kažem! To je to! Definitivno! Toliko da ćete ga od sad češće viđati u mojim tortama!
 Ova količina biskvita je za 2 kalupa promjera 20 cm ili za 3 kalupa promjera 18 cm- a da vam biskviti budu visine 3,5-4 cm Ja sam ih pekla svaki biskvit u svome kalupu.. mogu li se peći u jednom pa rezati.. vjerojatno da- no taj eksperiment ostavljam vama na izbor.

Za ovu tortu pekla sam dvije ture biskvita- baš tih dimenzija- i ostao mi je jedan biskvit promjera 18 cm viška... njega sam zamrzla za neku iduću tortu. (trebala su mi 2 x 20 cm i 2 x 18 cm)

Biskvit ( 1 tura)

6 bjelanjaka
150 g kristal šećera

85 g maslaca sobne temperature
160 g ulja
150 g  kristal šećera
vanilin šećer

345 g glatkog brašna
prašak za pecivo
prstohvat soli
korica 1 limuna

200 g mlijeka
35 g soka limuna

Peć zagrijte na 175 °C. Kalupe premažite masnoćom i pospite brašnom.

Najprije tucite bjelanjke sa šećerom dok ne budu čvrsti.
U drugoj posudi tucite maslac, ulje, vanilin šećer i drugi dio šećera dok ne zapjene.
Brašno, prašak za pecivo, koricu limuna i sol pomiješajte.
Odvažite posebno mlijeko a posebno sok limuna.

Dalje radite silikonskom špatulom ili žlicom. Ne mikserom!

Dodajte naizmjenice suhe sastojke i mlijeko (a onda i sok limuna) u mix masnoće i šećera.
Na kraju, pažljivo umiješajte tučene bjelanjke i rasporedite smjesu u dva kalupa te stavite peći. Ja sam ih pekla 30 min bez ventilacije. Vi provjerite čačkalcom- možda će trebati još par minuta da budu pečeni. Pečene biskvite ostavite 10 minuta u kalupu a onda ih izvadite na ređetku da se do kraja ohlade. Ako radite ovakvu tortu kao ja- trebate ispeći još jednu turu biskvita ali promjera 18 cm. (od smjese će vam izaći 3 biskvita 18 cm)
Ohlađene biskvite poravnajte na željenu visinu.

Preljev od jagoda
cca 500 g jagoda
po želji šećera
žlica soka limuna

Jagode narežite i stavite skupa sa šećerom na laganu vatru da se kuhaju. Kad omekšaju, usitnite ih štapnim mikserom i ostavite da još malo krčkaju na vatri da što više tekućine ispari a one da dobiju strukturu rjeđe mermelade. Dodajte im limunov sok i ohladite.

Vanilin slastičarska krema

750 g mlijeka
150 g kristal šećera
mahuna vanilije
5 žumanjaka
40 g glatkog brašna
40 g škrobnog brašna (gustina)

10 g želatine, namočite je

250 g mascarponea
300 g mliječnog vrhnja za šlag

Odvojite 100 g mlijeka i dodajte ga u žumanjke, šećer, škrobno i obično brašno i sve dobro izmješaje.
U preostalih 650 g mlijeka sastružite mahunu vanilije i stavite i nju u mlijeko te zagrijte skoro do vrenja. Prije nego će uzavreti, pola izlijte u miks žumanjaka i izmješajte te sve kroz cjedilo vratite u preostalo mlijeko u zdjelu i kuhajte na laganijoj vatri miješajući pjenjačom da ne zagori. Kad se zgusne- kuhajte minimalno 3 minute stalno miješajući. (nemojte zaboraviti izvaditi mahunu vanilije iz kreme!)

Skinite s vatre, preručite u drugu posudui umješajte namočenu, ocijeđenu želatinu da se otopi. Prekrijte kremu prozirnom folijom tik uz površinu kreme i ostavite da se ohladi na sobnu temperaturu.

Stucite skupa vrhnje za šlag i mascarpone dok ne budu čvrsti.
Prohlađenu kremu izmiksajte mikserom- ali mikserom na najmanjoj brzini! Bilo kakvim brzim miksanjem ili miksanjem vruće kreme izlažete se riziku da vam krema bude vodenasta tj tekuća, zato, molim da budete oprezni. Miksanje ne smije trajati dugo! Kad ste "razbili" kremu, špatulom umiješajte vrhnje i mascarpone.

Filovanje
(možda će vam izgledati čudan način filovanja, meni je ovako bilo lakše rasporediti preljev i  kremu na biskvite)

 Na svaki biskvit na stranu koju ste ravnali, rasporedite  preljev od jagoda i sačekajte da se malo upije. Zatim preko svakog preljeva žlicom ili još lakše dresir vrećicom nanesite kremu u sloju debljine cca 1,5 cm. Na zadnji biskvit (promjer 20 cm) nanesite tanji sloj kreme - to će vam biti gornji biskvit.
Sad slijedi slaganje biskvita.
Na tacnu stavite prvi biskvit promjera 20 cm sa preljevom i kremom prema gore, na njega biskvit promjera 18 cm (na sredinu) isto sa preljevom i kremom prema gore. Na taj biskvit opet ide biskvit promjera 18 cm i njega poravnajte sa biskvitom ispod njega. Završavate sa biskvitom promjera 20 cm na kojem je i dalje krema prema gore.
Ostat će vam kreme pa njome sad obmažite bočne stranice dvaju biskvita promjera 18 cm- jer na njih lijepite jagode.

Narežite jagode na ploške i poslažite ih na tu bočnu stranu biskvita promjera 18 cm. Utisnite ih u kremu. Omotajte tortu lagano prozirnom folijom i stavite  u hladnjak da se ohladi i stegne par sati.





Swiss meringue buttercream

Ovo je moj omiljeni buttercream, s njim možete raditi što god vas volja. Možete obmazivati, dekorirati torte, može ići pod fondan, možete raditi ružice ili neke druge dekoracije za poslije, možete ga zamrzavati, bojati .. sve može!
Princip ovog buttercreama je 1: 2 : 3 i biti uporan u miksanju.

90 g bjelanjaka
180 g kristal šeećera
270 g maslaca sobne temperature

Bjelanjke i šećer zagrijavajte na pari stalno miješajući pjenjačom dok se sav šećer ne rastopi i dok smjesa ne postigne temperaturu cca 60 stupnjeva, odnosno dok ne bude vruća za prstom testirati toplinu. Skinite smjesu sa pare i krenite tući mikserom. Ako imate samostojeći mikser- ići će brže i lakše, ali može se i sa ručnim. Tucite smjesu dok ne dobijete lijepu sjajnu pjenu a onda u nju dodajite kockicu po kockicu omekšalog maslaca. Bjelanjci će vam splasnuti - ali ne odustajte,  miksajte i dalje. Ako je posuda u kojoj miksate još malo mlaka, možete stati s miksanjem na 10 min i za to vrijeme stavite posudu u hladnjak. Pa opet nastavite s miksanjem. Možda ćete trebati hladiti još jednom (a ljeti i više puta)- no svakako nemojte odustati od miksanja dok ne dobijete lijepu sjajnu pufnastu maslac kremu.

Dobivenu maslac kremu nanesite žlicom ili špatulom u hrpicama na vrh torte (prethodno skinite prozirnu foliju!!) i na bočne strane najdonjeg i najgornjeg biskvita torte- neka te hrpice prelaze cca 0,5 cm rub biskvita - prema jagodama.
Kad ste ih rasporedili- uzmite paletu, ravan nož ili plastičnu daščicu za rezanje i prođite njima uz taj rub torte (gornjeg i donjeg biskvita) sa naslaganim hrpicama bc -da na taj način izravnate kremu. Krema vam ne smije zatvoriti poslagane jagode! Poravnajte je po vrhu i zagladite gornji rub torte.. zapravo, poigrajte se, jer zašto vaša torta mora izgledati kao i tisuće drugih?? Važno je da ste vi zadovoljni!


Ja sam se raspisala- a to znači da sam se potrudila sve objasniti i da očekujem vidjeti vaše izvedbe ove torte ili barem buttercream dekoracije!

Ako ima pitanja- slobodno pitajte- na ig ili fb nastojim odmah odgovoriti, a ovdje - kad upalim laptop.


P.S. Na slikama presjeka torte kod mene- možete vidjeti malo drugačiji raspored preljeva i kreme nego što sam vam opisala ovdje.. bilo mi je dosadno- pa sam krenula sama sebi komplicirati život.. nemojte biti kao ja.. i ovako imate dosta posla 😊😊

.. i da.. razmišljala sam da stavim sjeckanih jagoda u kremu.. ali torta je bila sama po sebi prilično visoka i nisam htjela riskirati da mi krema krene klizati ili da se torta nakrivi (više nego što je).. kad budem radila verziju sa 1 ili 2 biskvita- onda ću ih staviti.

... eee.. a što se tiče debljine biskvita... do sad vas nisam iznevjerila receptim ili savjetima, vjerujte mi i sad da je ovakav biskvit taman prikladne debljine i da je sam od sebe dovoljno sočan da tanji ne treba!


Ovu tortu sam radila sa uistinu minimalno slastičarskog pribora... na slici je sve što sam koristila... dokaz da se može i bez alata ako se hoće!




Nema komentara :

Objavi komentar