srijeda, 9. siječnja 2019.

Babka



Gledam je već dugo. Iskače mi sa fb sličica i ig storyja... miriše mi sa ekrana onako mekana i zapletena, sočna i čokoladna – slinim nad njom... morala sam je napraviti.

Po pitanju recepta... ma svi su oni jako slični, po pitanju motanja i slaganja- mašti vam na volju!

Ovu Babku sam u jedan dan radila dva puta... tijesto je divno- al stvarno- svileno, elastično, pahuljasto, mekano i podatno! Divota za raditi s njim!

U mom receptu ide minimalno kvasca koliko treba da se tijesto digne- ne volim kad se tijesto čuje po kvascu. Koristila sam Digo suhi kvasac.

Ja sam je radila sa svinjskom masti- imam neku iskustvenu teoriju da mast dizanom tijestu podari sočnost kakvu mu druge masnoće ne mogu dati... jesam li u pravu ili sam samo zaljubljena – ne znam. Ja ću u dizano uvijek dodavati mast. Vi možete maslac ako nemate ili ne volite mast.

A zašto sam je radila dva puta kad je tako divna... zato što mi se prva nije ispekla u donjem dijelu ...

Priča ide  ovako.. umjesim tijesto i divim mu se kako je divne strukture- sva ponosna na sebe!
Ostavim ga da kvasa. Napravim vodnu kupelj u koju položim zdjelu sa tijestom- da mu ne bude hladno.. i pokrijem ga prozirnom folijom- da mu ne bude hladno, i pokrijem ga i krpom- da mu ne bude hladno... i ostavim ga- da mu ne smetam. 
Nakon cca 2,5 sata dođem ga poviriti- a ono divno! Naraslo, razbujalo se, napuhalo, umnožilo! Ja još više zaljubljena!
Istresem ga na pobrašnjenu površinu, lagano preklopim par puta i ostavim da odmori- kratko. Razvaljam ga- jako tanko i namažem dragocjenim čokoladnim nadjevom- jer ovakvo tijesto zaslužuje samo čokoladu!
I zarolam ga- u najdivniju i najmekšu pahuljastu roladu.
I prerežem je na tri dijela.
(i divim se savršenom presjeku!)
I složim je u kalup od kruha (jedna rolada dolje a dvije gore) i opet pokrijem i ušuškam kao i prvi put, cmoknem i ostavim- da joj ne smetam.

A rolada raste, buja, dostiže vrh kalupa, prerasta ga!
Stavim je u peć. Pečem pola sata. Izgleda savršeno. Miriše još ljepše!
Vadim iz peći i ostavljam petnaestak minuta u kalupu.

Vadim iz kalupa... hm nešto  nije kako treba... osjećam iako ne vidim još... otvaram pek papir... najdonja rolada sirova ostala!!! ....

A ništa... palim opet peć, stavljam u kalup- naopako- nepečenu stranu gore... rolada gubi oblik (ali i dalje zamamno miriše) i pečem je opet... dodatno... naravno da se sad donji dio (bivši gornji) prepeče... naravno da neču pustiti da mi propadne to divno tijesto i božanstveni nadjev... naravno da smo je pojeli.. ono što je bilo jestivo...
Naravno da cijelo vrijeme čujem u pozadini negdje onu Gibinu pjesmu- Ne odustajem... i naravno da sam umjesila novu turu... ponovila postupak, milovala i dragala, valjala i mazala, tepala, ušuškavala, grijala i pokrivala... čekala... pa opet čekala... pa opet čekala...

Ali- ovaj put sam tijesto podijelila na dva dijela i od svakog napravila zasebnu roladu.. rolade.. zamotala i smotala, zafrljuknila- svaku posebno i svaku pekla u svom kalupu... i pojeli smo svaku posebno... nisu dugo trajale, a bile su krajnje jestive- od početka do kraja.. i mrvice smo skupili!
Sutra mijesim novu!

Recept
500 g glatkog brašna
7 g suhog kvasca
100  g kristal šećera
2 jaja
Pola kavene žličice soli
100 g masti
180 g mlijeka
Dodatne dvije žlice brašna za premijesiti tijesto
Za nadjev
200 g tamne čokolade
100 g maslaca
Za nadjev otopite čokoladu i maslac i ostavite da se ohlade na stupanj da budu mazivi.

U posudi miksera pomiješajte brašno sa kvascem i šećerom. Na vatri zagrijte mlijeko i otopite mast u njemu- pazite da ne bude prevruće. U brašno dodajte jaja, sol i toplo mlijeko sa otopljenom masti. Mijesite u mikseru sa nastavkom za dizana tijesta nekih 10ak minuta. Dobit ćete savršeno glatko i mekano tijesto. Neka vas ne brine njegova mekoća. Ostavite u posudi od miksera da se diže. Ja sam posudu na vrhu prekrila prozirnom folijom – čvrsto. Posudu sam stavila u drugu, veću posudu u koju sam ulila prilično toplu vodu- da mi tijesto bude na toplom.

Ovisno o tome koliko vam se tijesto ohladilo prilikom miješanja i koliko je toplo mjesto na kojem ste ga ostavili da se diže- pustite ga cca 1,5- 2,5 h da raste. Može i dulje- neće mu smetati. Treba utrostručiti obujam.

Istresite ga na pobrašnjenu površinu i tek lagano i kratko primjesite- da se ne lijepi. Poklopite ga posudom da odmori 10 min. Razvaljajte tijesto u oblik četverokuita cca 40 cm x 70- 80 cm - skroz tanko- na 3 mm. Da se jako lijepo valjati i rastanjivati.

Premažite tijesto nadjevom i zarolajte s dulje strane - pazeći da roladu lijepo stisnete.
Ako ćete peći u kalupu za kruh kao ja- prerežite roladu na pola pa svaku polovicu na tri dijela i onda ta tri dijela međusobno zamotajte i stavite u kalup za kruh u koji ste stavili pek papir.
Tijesto opet pokrijte prozirnom folijom, smjestite na toplo i ostavite da raste, dok se ne udvostruči.

Pekla sam na slijedeći način. U vatrostalnu posudu sam stavila vrelu vodu i tu posudu stavila na dno pećnice. Rolade u kalupima sam stavila u hladnu peč i uključila ventilacijsko pečenje na 90 C nekih 10 min, a onda sam pojačala na 165 C i pekla još 30 min. Rolade sam cijelo vrjeme držala pokrivene pek papirom.
Pečene sam ostavila kratko u kalupima i onda izvadila na kuhinjsku krpu i na rešetku da se ohlade.


Nisu dugo trajale.... al to sam vam već rekla??


3 komentara :

  1. very important information from the blog and the writer of post and also i got the tour info from the blog which are very attractive and fantastic Your Blog is too good and give unique information. I am so happy that you share this with us. There are many people who want such as information and services like as you provide in your blog For more detail, you can visit our website to click here:
    Tempo Traveller on Rent
    Luxury Tempo Traveller on Rent
    Tempo Traveller in Delhi
    Tempo Traveller on Hire
    9 seater Tempo Traveller on Rent
    12 seater Tempo Traveller on Rent
    Same Day Agra Tour Packages
    Tempo Traveller
    16 seater Tempo Traveller on Rent
    Chardham Yatra Tour Packages
    Tempo Traveller hire
    Golden Triangle Tour Packages - Delhi Agra Jaipur Tour

    tempo traveller
    tempo traveller hire Tempo Traveller in Delhi

    OdgovoriIzbriši
  2. nije mi jasno ono zamotala zafrknula

    OdgovoriIzbriši