subota, 18. srpnja 2015.

The Torta


Ova torta je uistinu davno nastala- u doba kad sam recepte pisala na jednom portalu- i moram reći- bila je jako dobro prihvaćena i puno puta izvedena od strane ostalih članova tog nekog drugog portala- album sa slikama je bio prepun!
(a u međuvremenu se taj isti portal ponio jako nefer prema meni i objavio moju definitivno najpoznatiju i najizvođeniju tortu Kokos čokoladnu fantaziju pod svoju.. :( ... da i to rade.. ) ...

Kako je torta- bež lažne skromnosti- uistinu dobra i zaslužuje da bude i na blogu- htjela sam vam staviti obje varijante- i ovu sa borovnicama i raniju sa malinama - skupa sa slikama te ranije varijante..no...na moju veliku žalost- računalo na kojem su bile te slike ranije izvedbe torte- je otišao u vječna računalna lovišta i slike su izgubljene... ostale su mi tek 2 slike izvedbe torte- varijanta torte promjera 20 cm - što znači pola recepta.
Mislim da će mi ovo biti recept sa najlošijim i jako siromašnim fotografijama do sad.. stare slike izgubljene, a nove napravljene brzinski mobitelom i to tek nakon što sam već narezala tortu... ništa...morat će biti repriza uskoro.. ;)

Razlika u receptima po pitanju kreme- je skoro pa neznatna.
Razlike u biskvitima za rolat ima- i to zato što sam ovaj put htjela baš bijeli biskvit- ponajviše zbog vizualnog izgleda. Okusom jednako dobro odgovaraju i jedan i drugi- vama na volju koji ćete koristiti :)

Verzija sa borovnicama je za manju tortu promjera 24 cm, a sa malinama- za veću tortu- promjer 28 cm. :)

I da- ukoliko imate slike svojih izvedbi ove torte- bilo bi mi drago da mi ih pošaljete! :)))
(najlakše preko fb stranice bloga)


The Torta sa borovnicama

Sastojci za kalup promjera 24 cm

Rolat

4 bjelanjka
prstohvat soli
150 g šećera
100 g mekog brašna
60 g oštrog brašna
20 g škrobnog brašna
75 ml slatkog vrhnja
75 g rastopljenog maslaca
maraschino
mermelada od borovnica

Krema:
250 g borovnica
80 g šećera
sok 1 limuna
10 g želatine
180 g bijele čokolade
400 g slatkog vrhnja
400 g mascarponea

Miksajte bjelanjke sa soli dok ne zapjene te postupno dodajite šećer i miksajte dok ne dobijete lagano čvrsti snijeg.
Uzmite špatulu i dalje njome u snijeg umiješajte tekuće sastojke ( rastopljeni maslac, slatko vrhnje i maraschino) a potom i suhe sastojke (prethodno ih skupa prosijte).
Izlijte smjesu u lim obložen pek papirom i stavite u prethodno zagrijanu pećnicu na 170°C nekih 20 min (pazite da vam se ne prepeče- kao meni :) - jer tada biskvit neće biti toliko elastičan...no čak ako se i prepeče- malo ga vrućeg poprskate mlijekom- a ako vam se bude lomio kao meni- onda kažete da ste namjerno htjeli baš ovakav- "mramorni " efekt! :) )

Vrući biskvit skupa sa pek papirom zamotajte u rolat i ostavite da se ohladi.
Hladan premažite mermeladom od borovnica i opet zarolajte te ga režite na fete debljine 7-8 mm i slažite na dno i uz rubove kalupa za tortu (kalup- bez dna- prethodno omotajte prozirnom folijom i postavite ga na tanjur za tortu)

Borovnice prokuhajte u cca 1 dcl vode i propasirajte.
Dobiveni pire izvažite i dodajte mu vode da ga bude cca 400 g. Dodajte šećer i prokuhajte. (Ukoliko volite slađe- dodajte još šećera ili izbacite limunov sok kojeg dodajem poslije.)
Želatinu otopite u par žlica hladne vode i dodajte u pire od borovnica nakon što ga skinete s vatre. Ostavite da se ohladi i skoro pa počne želirati.

Otopite bijelu čokoladu.
Stucite slatko vrhnje u čvrsti šlag. U posebnoj posudi kratko izmiksajte mascarpone pa mu špatulom primješajte tučeno slatko vrhnje. Smjesu podijelite na pola. U jedan dio špatulom umiješajte borovnice i limunov sok a u drugi bijelu čokoladu.
Izlijte kremu sa borovnicama preko rolata. Poravnajte ju i preko nje rasporedite bijelu kremu.

A možete i obje kreme staviti svaku u svoju dresir vrećicu i filovati tortu ovako kao ja- na način da vrećicom stavljate kremu sloj po sloj u obliku krugova s tim da svakim redom stavljanja krugova smanjujete površinu jednoj kremi a povećavate drugoj... volim komplicirati- nekad :)))

Ostavite tortu da se dobro ohladi prije serviranja.





The Torta- classic verzija iz "davne" 2010
(14.8.2010)

sastojci:

Rolat ( smjesa za 2 rolata)
6 jaja
180 g šećera
vanilin šećer
3 jušne žlice ulja
3 jušne žlice vode
200 g mekog brašna
1/2 praška za pecivo
mermelada

Krema:
450 g malina
150 g šećera
10 g želatine u prahu
500 g mascarponea
2 jušne žlice šećera u prahu
0,4 l vrhnja za šlag
150 g bijele čokolade


Tucite jaja sa šećerom dok ne zapjene i šećer se ne otopi. Mješajući dalje špatulom dodajte ulje i vodu te potom brašno pomiješano sa praškom za pecivo.
Dobivenu smjesu izlijte u 2 tepsije -prethodno obložene papirom za pečenje i stavite peći u zagrijanu pećnicu na 160°C - opcija ventilator- nekih 15ak minuta.
Pečene biskvite izvadite svaki na svoju kuhinjsku krpu te ih zarolajte skupa sa krpom i ostavite da se ohlade.

Ohlađene biskvite premažite mermeladom i ponovo zarolajte.

Kalup za tortu promjera 28 cm stavite na tanjur za posluživanje torte i obložite ga prozirnom folijom ili pek papirom. Rolate režite na fete debljine 1 cm i slažite u kalup  tako da ih najprije poslažete uz rubove kalupa, a potom i na dno kalupa.


Maline stavite u zdjelu sa par žlica vode i prokuhajte ih. Propasirajte ih kroz cjedilo.
Izmjerite dobiveni pire od malina i po potrebi dodajte mu vode tako da ga bude cca 4,5 dcl. Dodajte mu šećer i kretko prokuhajte. Želatinu stavite u par žlica hladne vode da nabubri te je dodajte u vrući pire od malina da se otopi.
Ostavite da se ohladi i počme želirati.

Izmiksajte mascarpone sa šećerom u prahu u jednoj posudi a slatko vrhnje stucite u šlag u drugoj posudi. Otopite bijelu čokoladu na pari.

Pomiješajte mascarpone i tučeno slatko vrhnje- pažljivo!- te razdvojite na 2 dijela. U jedan dio- oprezno umiješajte maline a u drugi dio otopljenu bijelu čokoladu.

U pripremljeni kalup sa rolatima najprije izlijte dio kreme sa malinama a potom kremu sa bijelom čokoladom. Ostavite tortu da se dobro ohladi. Slobodno je stavite sat vremena prije rezanja u zamrzivač- bit će još bolja!

Prije posluživanja skinite obruč i dekorirajte tortu. :)

Broj komentara: 11 :

  1. Molim Vas da malo bolje objasnite nanosenje kreme sa dve dresir kese. Nisam sigurna da sam dobro razumela... Da li ste hteli da kazete da se nanosi jedna krema u krugovima odredjeni broj puta a potom druga ali nesto manji broj puta? Hvala unapred

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovako sam ja radila- najprije sam nanijela borovnica kremu tako da sam je nanijela 1 sloj debljine cca 1 cm na cijelu povrsinu dna torte. Preko nje sam krenula nanositi opet borovnica kremu u koncentricnim krugovima od sredine torte ali sam nakon szo je krug na sredini bio cca 8 cm promjera- nan8jela jedan krug bijele kreme i onda do ruba torte opet nastavila borovnica kremom. Iduci slij sam jednako zapocela s tim da je sloj borovnica kreme u sredini bio promjera cca 6 cm pa sam stavila 2 kruga bijele kreme i opet zavrsila borivnica kremom. Tako sam i u iducim redovima sirila krugove bijele kreme a smanjivala borovnica kremu i zavrsila tako da je na vrhu samo sloj bijele kreme. :)
      Znaci kreme sam slagala na principu krugova/ diskova tako da se krugovi bijele sire orema vehu a krugovi borovnica kreme suzavaju...
      uh..nadam se da sam uspjela pojasniti..ako nisam- nacrtam postupak pa stavim u tekst ;)

      Izbriši
  2. volim ideju sa rolnicama na ivicama torte na prvim slikama!!! Vau

    OdgovoriIzbriši
  3. Pozz iz hercegivine...
    Putanje...ovaj pire od borovnica,pise da ga na kraju bude 400g...jel to 400ml....pripremam se da je napravim,jedino mi ovo nije jasno...unaprijed HVALA ��

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav dragoj Hercegovini!
      Ne bih znala je li to bas 400 ml - no stavite posudu na vagu i odvagajte- meni je tako najlakse- vazem i suhe i tekuce (mokre) sastojke pa mi je zato u receptima sve u gramima.
      Puno hvala na javljanju!!

      Izbriši
  4. Evo mene opet �� napravila sam i skoroo pa sam zadivoljna,onaj me pire dobro zbunio...bez obzira sto je odstajao(ohladio)jos uvijek je bio pretekuc,pasirala sam voce kroz cjedaljku(mozda presitnu)..tako da nisam sve stavila���� lijepo se stegla al kazem nisam stavila svo voce-pire,dakle pitanjeJEL VAMA BUDE U TEKUCEM STANJU ONAJ PIRE??od sinoc mi stoji to sto je ostalo pirea..i super ae stegao al sinoc onako tecno nikako mi nije islo u sir-slag....
    Pozz

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozz!! Neka ste se javili- uvijek je dobro pitati!
      Pire bude u tekucem stanju- ne kao voda vec kao rjeđa mermelada. On se hlađenjem zelira odnosno kad se pomijesa sa smjesom slatkog vrhnja i mascarponea- zelatina iz pirea zelira cijelu tu smjesu.
      Ako u kremu umijesate pite koji se vec solidno ohladio i krenio zelirati- i krema ce vam biti cvrsta. Ali ako umjesate pire koji se nije poceo zelirati- krema ce vam biti tekucija - no hlađenjem ce se stegnuti.
      Sve ovo vrijedi ako se drzite navedenih mjera u receptu.
      Nadam se da sam pomogla?

      Izbriši
    2. opet ja...samo da javim da sam je opet pravila,,i predobro ispala;pire sam napravila vecer prije,zele se skroz stegao i lako sam ga umutila u maskarpone...predobra torta,,,volil bi da vamo mogu poslati sliku :(
      POzz i hvala jos jedanput :*

      Izbriši
  5. tako mi je drago da sam ponovo pronašla ovaj recept! bilo mi je žao što ga nakon nekog vremena nisam mogla naći na prošloj web-stranici, a sad mi je jasno i zašto. jednom davno radila sam u jagoda verziji, ali ponovit ću uskoro u malina ili čak borovnica verziji. recept za roladu mi je odličan, tako da sam ga koristila i u čokoladnoj verziji za roladu s nutellom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bas mi je drago Marina da ste opet pronasli recept i da ste zadovoljni! Puno hvala na javljanju! Veliki pozdrav!!

      Izbriši