ponedjeljak, 31. ožujka 2014.

Slatke vs Slane napasti :)


Nisam kavopija, tj nisam bila...i da dogodi mi se dan da ne popijem kavu, no sve više je onih dana kad kavu pijem i kada mi ta kava čak i fali ako je ne popijem.. dakle- postajem kavopija? :) Ipak- zadržavam se većinom na jednoj kavi- no- o kavi drugi put.
Ovaj put pišem o bjelanjcima i kako ih iskoristiti. E sad - ako se pitate kakve veze ima kava i bjelanjci- reći ću vam samo da i te kako imaju veze- al kakve- morat ćete sačekati neki idući post. :)

Skupi mi se bjelanjaka- nekad prije- ostavljala bih ih u led za macaronse no kako ih u zadnje vrijeme baš i ne radim (iskreno- dosadili su mi!) treba te bjelanjke iskoristiti u nečemu.

E sad opet moram podsjetit na moju priju Ivanu S. koja me je nekidan dočekala sa ovim slanim i slatkim napastima :) ako kažem da sam skoro sve potamanila- ja sama- onda sam vam sve rekla!

Slatke napasti
130 gr bjelanjaka
130 gr oraha
130 gr badema
40 gr pinjola
35 gr erythritola
15 gr psyliuma
30 gr maslaca

Orahe i bademe sameljite tako da ostane i krupnijih komadića (ja ih meljem u nastavku od štapnog miksera).Bjelanjke i erythritol lagano izmiksajte da se bjelanjci malo bolje zapjene a zaslađivač otopi. Pomješajte sve suhe sastojke i stavite u bjelanjke; dodajte i maslac sobne temperature. Sve izmiksajte i ostavite 10ak minuta da se zgusne. Smjesu istresite na pek papir, prekrijte drugim pek papirom i oklagijom razvaljajte na debljinu od 2-3 mm. Kotačićem izrežite na željene oblike. Peći/sušiti na 100-120 °C 1,5 sat ili i više- ovisno koliko ste debelo razvaljali - odnosno dok ne postanu suhi/tvrdi na dodir. Izlomite ih po označenim oblicima i probajte ostati na jednom! :

Napomene:
- koristite koje god hoćete orašaste plodove- sve paše- ovdje su vam omjeri -čisto da znate koliko ukupno tih orašastih da bude
- zaslađivač koristite po želji- šećer, med, steviju
- umjesto psyliuma možete staviti 20 gr zobenih posija
- po želji možete dodati i kakaa u smjesu ili raditi sa prepečenim i oguljenim lješnjacima i oguljenim bademima pa dobiti bijele keksiće :)
- Možete na keksiće namazati maslaca i meda- kao ja- jako dobro paše :) a ako se pitate kakav mi je ovo bijeli med- više o njemu pročitajte kod Tamare- njen med i koristim! :)

Slane napasti

 150 gr bjelanjaka
5 gr soli
80 gr sezama
60 gr bučinih golica
15 gr crnog sezama
60 gr sjemenki suncokreta
75 gr zlatnog lana
15 gr psyliuma
20 gr maslaca

Postupak je identičan kao i kod Slatkih napasti- da ne pišem opet istu stvar.

Napomene:
- umjesto psyliuma koristite zobene posije- nekih 20-25 gr
- kombinaciju sjemenki slobodno proizvoljno koristite
- slobodno ih jedite sa dobrim sirom, sirnim namazom ili paštetom od tune npr. :)

- Računajte da kod domaćih jaja težina bjelanjaka većinom bude između 30 i 35 gr tako da će vam za Slatke napasti trebati cca 4 bjelanjka, a za slane cca 5 kom.
- mjere su za veliku tepsiju od špakera za debjinu cca 3 mm
- Slobodno napravite i slatku i slanu verziju i pecite ih skupa na ventilaciji na 110°C

Broj komentara: 5 :

  1. Divno izgledaju te male "napasti", zaista im je tesko odoleti... super su ti fotkice, volim kad se i soljica kafe nadje u kadru negde u pozadini.:))

    OdgovoriIzbriši
  2. hvala draga!! :) ove slatke napasti su bas trazile kavu- pa ih nisam ni mogla poslikat bez nje :)

    OdgovoriIzbriši
  3. isprobano izvrsno, danas nova tura

    OdgovoriIzbriši
  4. Ove slatke mi nisu baš sjele ali slanim sam oduševljena....sličice na coolki ;-) poz iz Trogira

    OdgovoriIzbriši