petak, 3. rujna 2021.

'ko te šljivi? (jabučari, višnjari..??)

 


U najavi ovog recepta- pitala sam instagram pratitelje- što im je draže- da je recept natipkan na blogu ili instagramu... moram priznati da me odgovor iznenadio- jer je bio preko 90% za objavu recepta na instagramu!

Jesam li ja ostarila ili sam emotivno vezana za blog.. i bi li odgovor bio drugačiji da sam to pitala facebook pratitelje- ostaje mi za razmišljanje.

Kako bilo- ja osobno- od bloga ne odustajem- on je tu kao moja knjiga recepata, kao moj dnevnik razvoja, kao moja ostavština na internetu.. sve mi je na jednom mjestu.. i zato evo recepta!

'ko te šljivi? - mada može biti i tko te jabučari ili višnjari.. prilagodljiv je svemu, peče se sve u jednom i ukusan je! Može se jesti i topao i hladan!


kalup promjera 24

mrvičasti posip

100 g hladnog maslaca

60 g kristal šećera

70 g mljevenih badema (lješnjaka)

50 g badema u listićima (ali može i bez njih)

70 g brašna

prstohvat soli

kavena mala žličica cimeta

Sve sastojke stavite u zdjelu i prstima napravite mrvice od svega. Stavite u hladnjak.

Nadjev (vidi napomenu na kraju teksta!)

500 g šljiva

50 g šećera

20 g tamne čokolade

Očistite šljive, pomiješajte ih sa šećerom i ukuhajte do gustoće pekmeze. Dodajte čokoladu da se otopi i ostavite da se ohladi.

Tijesto

280 g brašna

6 g praška za pecivo

4 g sode bikarbone

125 g maslaca

170 g svježeg ili krem sira

100 g kristal šećera

1 vanilin šećer

3 jaja

90 g mlijeka

Za tijesto je važno da sve bude sobne temperature - u protivnom- zgrudati će vam se maslac!

Pomiješajte brašno sa pp i miksajte skupa dok  sodom bikarbonom.


Maslac, šećer, sir i vaniliju miksajte skupa dok ne postanu flafasti. Dodajite jedno po jedno jaje i nastavljajte miksati. Na kraju jako kratko umiksajte i brašno i mlako mlijeko.

Rasporedite cca 1/2 smjese u pripremljen kalup, po površini tijesta lagano rasporedite nadjev ali pazite da ne ide do ruba kalupa! Na kraju lagano žlicom u malim hrpicama rasporedite po nadjevu (počevši od rubova prema sredini) ostatak tijesta. Pospite sve mrvičastim posipom i stavite u prethodno zagrijanu peć na 180°C te pecite 45 minuta.

Vruć kolač pospite šećerom u prahu.

Ostavite neko vrijeme u kalupu pa lagano oštrim nožem odvojite kolač od rubova kalupa, maknite stranice kalupa i ostavite da se kolač ohladi na sobnu temperaturu.



Napomena!

Kolač možete raditi i sa kvalitetnim pekmezom od šljiva! Malo ga zagrijte , dodajte čokoladu i eto!

Isto tako, možete ga raditi i sa jabukama ili kruškama - narežite jabuke/kruške na kockice, prodinstajte ih na karameliziranom šećeru i ohladite.

Ako radite sa višnjama- za njih je isti postupak kao i za šljive!



Broj komentara: 5 :

  1. Dobar dan, koja veličina kalupa je za tortu od šljiva. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kalup promjera 24- pise na pocetku recepta 🤗

      Izbriši
    2. Kalup promjera 24- pise na pocetku recepta 🤗

      Izbriši
    3. Kalup promjera 24- pise na pocetku recepta 🤗

      Izbriši
  2. Jako dobar recept moram odmah prihvatit se posla da i ja radim tortu lp.

    OdgovoriIzbriši