nedjelja, 2. veljače 2020.

Najlakša čokoladna torta..

..ok ne nužno najlakša.. jer je možete zabrljati ako ne pratite recept... ali uistinu je jedna jako jednostavna i jako-jako ukusna i jako-jako-jako čokoladna torta!


U podlozi je moj omiljeni ala Sacher biskvit. Možda bi bolje pasao u većem promjeru nego što sam radila, ali ja ga volim pa meni ne smeta da ga ima... zapravo- omjer biskvita i kreme je baš po mom guštu!

Neću duljiti, tipkam recept!
(Psst!!- kroz recept dijelim i par korisnih savjeta!)

Promjer torte 20 cm
 (ja pečem u rastezljivom inox kalupu iz Mullera i taj mi je najdraži- u njemu i pečem i poslije filujem! Kod pečenja, umotam dno kalupa u pek papir- s vanjske strane ili u alu foliju- no tad alu foliju ne zaboravite namastiti i pobrašniti!)

Biskvit
3 jaja (ili 4 ako su baš mala)
120 g kristal šećera
90 g  maslaca
90 g čokolade
90 g brašna
prstohvat soli
po želji korica naranče

Tucite cijela jaja i šećer dok ne zapjene, posvijetle i ne utrostruče volumen.
Maslac i čokoladu otopite ali pazite da nisu prevrući.
Pomiješajte brašno i sol i koricu naranče.
Peć zagrijte na 180°C
Špatulom umiješajte otopljenu čokoladu i maslac u smjesu jaja i potom umiješajte brašno. Izlijte u kalup i stavite peći. Pratite vaš biskvit- moj se pekao 25 min. Ovisno o tome kako vaša peć peče- pečenje se može i produžiti još 5-7 min. Stavka kod ovog biskvita koju možete zeznuti je ta što je ovo čokoladni biskvit- ako ga prepečete - dobit ćete suhi biskvit- zato pazite!
Ako ga ispečete kako treba- možda vam krema ni neće trebati.. on je ukusan sam od sebe!

Ispečen biskvit stavite na rešetku da se hladi.

Kad je biskvit sobne temperature, stavite ga natrag u kalup. U kalup prethodno stavite acatatnu foliju ili pek papir. Dobra stvar kod rastezljivih kalupa je ta što se biskviti uvijek malo stisnu nakon pečenja... rastezljivi kalup možete prilagoditi biskvitu.

Krema

4 žumanjak
70 g šećera
450 g mliječnog vrhnja za šlag

10 g želatine u listićima

200 g tamne čokolade
80 g meda
po želji cimet

300 g milerama ili masnijeg kiselog vrhnja

Hidrirajte želatinu u hladnoj vodi.
Čokoladu narežite ili izlomite ako nemate čokoladu u kapljicama.

Pjenjačom izmješajte žumanjak sa šećerom. Zagrijte lagano, vrhnje za šlag, dodajte mu žumanjke sa šećerom i vratite na vatru te kuhajte do 80°C (ili ako nemate termometar dok se smjesa lagano ne zgusne - kao za paradižot odnosno šnenokle).

Kuhanoj kremi dodajte ocijeđenu želatinu, promiješajte da se otopi.
Preko cijedila prelijte kremu na čokoladu. Dodajte med i cimet i sve dobro izmješajte da se čokolada otopi. Kremu prekrijte prozirnom folijom tik uz površinu i ostavite da se ohladi skoro na sobnu temperaturu.

U prohlađenu kremu pjenjačom umiješajte mileram i sve izlijte na pripremljen biskvit. Stavite tortu u hladnjak (i najbolje da je zaboravite  neko vrijeme... do sutra ).

Sutradan je dekorirajte.
Ja sam otopila 100 g tamne čokolade i lagano je umiješala u 200 g tučenog mliječnog vrhnja za šlag.



P.S. Ja svoj obruč od torte nisam stisnula skroz do kraja jer sam htjela da mi malo kreme prođe do dna.. no tad mi se dogodilo da mi je krema na mjestima i procurila ispod kalupa... morala sam poslije čistiti hladnjak... ne budite kao ja! Poštedite se dodatnog posla! 😉

Nema komentara :

Objavi komentar