subota, 19. siječnja 2019.

Njoke



Nema pašticade bez njoka, nema divlječi bez njoka, nema nekog većeg druženja bez njoka, nema fešte bez njoka, nema svečanog ručka bez njoka, ... ok, možda nečeg od navedenog i ima bez njoka, neću pretjerivati.


Činjenice su da svaka domaćica ima svoj savršeni recept za njoke, da svaka ima neki svoj tajni sastojak, da svaka misli da su njene najbolje.. i da svaka nađe onoj drugoj zamjerku na njenim njokama.

Jel ima recept za njoke?

Ima, naravno... ide ovako...

".. staviš kuvat kumpire, kad se skuvaju, oguliš ih, ispasiraš, dodaš jaje, sol, papar i brašna koliko triba. Umisiš ni premeko ni pretvrdo, svaljaš u kobasicu, narižeš na komade i svaki prođeš na daščicu/ gratakažu/ pinjur. Kuvaš u vriloj, posoljenoj vodi dok ne isplivaju"

Super recept!















Ali..
Koje krumpire, koliko dugo kuhati, koliko zapravo je to dovoljno brašna, može li se još išta dodati u njoke, mijesiti vruće ili hladne...kolike debljine trebaju biti...

Na neka pitanja sam mjerenjem pokušala odgovoriti.. neki odgovori neće biti točni jer čete imati drugačiju vrstu krumpira, jer ono što je meni kuhano, možda vama nije, jer imate veće ili manje jaje, možta jer je vani južina ili ste se ustali na lijevu nogu... zapravo u kuhanju puno toga ovisi o nama samima i našem raspoloženju, osjećajima, instinktima... tako, ako vam njoke ne uspiju iz prve- nemojte odustati, dajte im još jednu priliku.

Za moje njoke trebate slijedeće:

krumpir - crveni- cca 2 kg
jaje- 1 srednje velićine
pšenični griz - 60 g
brašno glatko - 220 g za umiješati u krumpir
                      - 220 g za dodatno primjesiti i razvaljati "kobasice" (i ostat će vam ga cca 2 žlice na                                radnoj površini.
sol, papar - nisam vagala

Po želji, u tijesto za  njoke možete dodati sušeni poriluk u prahu (1-2 jušne žlice) pa ćete imati zelene njoke, prah od cikle za crvene, kurkumu za žute, sušeni medvjeđi luk, ružmarin, timjan i ostalo začinsko bilje.





















Krumpir operite i stavite u hladnu vodu. Dodajte 1 žlicu krupne soli. Neka zakuha, poklopite pa neka kuha još na laganijoj vatri. Vrijeme kuhanja varira o velićini krumpira. Gotov je kad vilica prodire do sredine krumpira bez problema. Moj je bio srednje veličine i od stavljanja na vatru do završetka kuhanja je prošlo 45 min.
Krumpir ocijedite od vode, ogulite i ispasirajte. Nemojte ga pasirati mikserom jer će postati ljepljiv i vodenast.
Kad je ispasiran dodajte mu sol, papar, griz, jaje i brašno i umijesite tijesto. Bit će lagano ljepljivo. Na radnu površinu stavite drugi dio brašna i na njega istresite tijesto, Umjesite ga da ne bude više ljepljivo. Podijelite tijesto na dvanaest djelova pa od svakog izvaljajte kobasicu debljine cca 1 do 1,5 cm- ovisi koliko velike njoke želite. Kobasice režite na duljinu od cca 2 cm i onda svaki komadić tijesta preokrenite preko daščice za njoke ili ribeža ili vilice- sve je ok. Ma ok je i da ih ostavite onako- u valjušcima- bit će isto dobri.


Zakuhajte veću količinu vode, posolite je i stavljajte njoke kuhati. dio po dio. Čim isplivaju- gotovi su.

Hm... kad sad gledam recept- nema puno razlike od onog s vrha posta???

Male zabilješke
- krumpir ne smije biti mlad jer je on pun vode- pa će popiti puno brašna pa će njoke biti tvrde
- ukoliko vam se krumpir malo više skuha- možete ga spasiti tako da ga kuhanog, neoguljenog, bez vode- stavite u peć na 180 °C neko vrijeme- peć će ih osušiti
- više skuhan krumpir- mokriji krumpir- traži  i više brašna
- mogu se njoke napraviti i sa bijelim krumpirom- samo gledajte da je neki škrobnastije vrste
- zašto stavljam i gris?...to je moj tajni sastojak- jednostavno su mi njoke ukusnije kad ima i njega- a kad ih jedete- gris ne osjećate
- pasirku za krumpir sam uzela u ikeii- super mi je... i ostala mi je na Selu pa sam ga ovaj put gljevila starom klasišnom gljevilicom krumpira
- ne dodajem masnoću u njoke- ne vidim razliku u okusu
- uvijek radim veću količinu njoka- višak zamrznem
- naravno da su moje njoke najbolje.
 I napomena za one 18 +

Kad krenete valjati prve njoke- sve su iste veličine, uredno ih slažete jednu do druge...kako vrijeme prolazi- shvatite da - bile posložene u red ili ne- čeka ih ista sudbina- u toću... a ako ih spremate za vaše najmilije- neće vam zamjeriti ni ako koja bude malo veća ili neka malo manja...  uz čašu vina- taj relativni pojam  reda i veličine uistinu postane puno jasniji



4 komentara :

  1. Muku sam namučila i kniga se nakupovala dok sam napravila savršene njoke i stvarno su ispale savršene i tada i svaki put poslije toga. Tvoje su mi prekrasne al meni su moje, naravno kao i tebi tvoje,najbolje ;* ;*

    OdgovoriIzbriši
  2. Thank you so much for the detailed article.Thanks again.

    OdgovoriIzbriši
  3. Recept je odličan i tako detaljno opisan da svakom početniku mora uspit.Imam jedno pitanje.Di ste nabavili ovu daščicu za oblikovanje?Hvala na lipim receptima.

    OdgovoriIzbriši