ponedjeljak, 11. prosinca 2017.

Mali prhki keksići

Koliko god lutali bespućima recepata, isprobavali nove, kemijali, slagali, kombinirali - na kraju je uvijek zaključak da su najbolji slatki zalogaji zapravo oni najjednostavniji. Ako malo pogledate i deserte poznatih slastičara- zapravo su oni,  u svojoj biti, jednostavni, možda tek nešto drugačije oblikovani i složeni.
Kod slatkih stvari- po mom mišljenju- i ne treba previše komplicirati. Slatkoga i onako pojedemo 1 ili 2 komada (aj, dobro, znaju to biti i 3,...4,..5.... komada- budimo pošteni ) i u tim malim zalogajima želimo prepoznati okuse a ne nagađati- osjeti li se orah ili kikiriki.... meni slastica nije slastica ako nakon što je pojedem - i dalje ne znam što sam pojela jer nemam istančano slatko nepce pa ne uspijevam primjetiti note i tonove Bacha ili Wagnera ili možda Gershwina u njima ( ... a možda je to ipak bila nota Freddie-ja Mercury-ja??)...
Naravno, arome i kombinacije okusa, trebaju postojati- ali složiti u jedan desert, u jedan zalogaj previše njih... nije mi to baš... Što vi mislite o tom?

Ima deserata i situacija kada se traže takve komplicirane kombinacije  (i sama sebi znam zakomplicirati) ali... svugdje pođi- jednostavnosti dođi ... a možda to dođe s godinama... kao sijede u kosi??
Bit će komplikacija i u mene (opet) ali ne danas... Danas jednostavno i u duhu prethodnog recepta- teleportiram vas u djetinjstvo. Ako su vam u te  (ne tako davne) dane mame i bake radile šape- na pravom ste mjestu- ovi keksići me jako podsjećaju na njih. 

Sastojci:
225 g brašna
225 g maslaca
90 g kristal šećera
120 g mljevenih oraha

šećer u prahu 
ili
1 bjelanjak i mljeveni orasi

Za punjenje:
- napravite sami male kuglice od marcipana (promjera cca 6 mm) ili kupite čokoladne grožđice (Kraš) ili čokoladne kuglice marcipana (ima ih u Mullera) ili stavite samo čokoladne kapljice ili npr u svaku kuglicu po jednu grožđicu (prethodno kratko namočenu u rum ).

Pomiješajte sve sastojke za tijesto i napravite tijesto. Nemojte previše meljati po rukama. Otkidajte komadiće tijesta (težine 7- 8 gr) i u sredinu svakoga stavite punjenje. Napravite kuglice. Slažite kuglice na lim- malo odmaknute jer će se prilikom pečenja malo raširiti. Kad budu pečene i ohlađene- uvaljat ćete ih u šećer u prahu.

A , po želji možete kuglice odmah uvaljati u razmućeni bjelanjak i u mljevene orahe pa onda slagati na lim i peći.

Pecite ih na 160°C na ventilaciji (ili 180 °C klasično) cca 10 do 12 minuta odnosno dok ne vidite da su sa donje strane pošeli lagano rumeniti. Prilagodite pečenje svojoj pećnici. Pečeni keksi će biti mekani na dodir- ne dirajte ih dok se skroz ne ohlade. 

Keksići u sebi nemaju jaje pa ne očekujte da budu tvrdi- oni su izuzetno prhki i tope se u ustima. Nisu za tumbanje po kutijama i limenkama- pažljivo s njima. 

Odlični su kao zalogajčić uz kavu ili čaj i teško je ostati samo na jednom. Njima ćete kupiti mame i bake ( i očeve i djedove) - pravi starinski keksići!

Od smjese izađe cca 50ak ovako malih keksića (nisam ih brojala- bilo ih je 2 lima za pečenje).

I to je to. Jednostavnost na pijatu.

Guštajte!

P.S. Dobila sam od mame tanjure - starije od mene i baš sam sretna zbog toga (ne mislim sretna što sam toliko stara)! - Jako volim keramiku i porculan i te stare tanjure i šalice... Trenutno sam u potrazi za njima na raznoraznim buvljacima, pazarima i sajmovima- želim zid u svojoj kuhinji na selu ukrasiti tanjurima- zato ako imate tanjura iz servisa mama ili baka (ili prabaka) - iz 70tih i ranije, da su očuvani a da vam ne trebaju- tj da vam zapravo smetaju - nemojte ih bacati- javite mi se!

Nema komentara :

Objavi komentar