srijeda, 22. veljače 2017.

Kroštule


Vrijeme je poklada... Krafne već imate na blogu  Krafne za pet; imate i verziju fritula- već puno puta isprobanu od strane mnogih od vas- Castagnole  pa sam krenula u potragu nečeg novog.

Churros-e sam već radila- imate jedan jednostavan, a dobar recept kod kolegice Teute  (Portugal/Španjolska – odlični!) –  i Crullers-e sam radila ( Francuski- e oni me se baš i nisu dojmili pa vam ih i neću preporučivati!) i sad sam opet tražila nešto novo i put me opet odveo u Italiju… a zapravo- nisam se makla iz Hrvatske- jer su recepti za talijanske chiachiere/ crostoli/ frappe/ fiochetti zapravo identični našim kroštulama (nijanse uvijek postoje- kako u talijanskim tako i u našim receptima!).


Jedina razlika je što kod Talijana možete pronaći i verziju „punjenih“ kroštula. Na internetu sam naišla na najčešće verzije punjenja-  ricotta sirom ili marmeladom.

Isprobala sam obje verzije i moram priznati da su mi obje jednako dobre.

Sastojci za tijesto:

300 g glatkog brašna
2 jaja
Prstohvat soli
25 g rakije/ruma
50 g rastopljenog maslaca
2 jušne žlice šećera u prahu
Po želji- korica limuna/naranče
(Možda će vam trebati još malo brašna ovisno o veličini jaja- to ćete procijeniti prilikom mijesenja tijesta.)

Ulje za prženje

Brašno staviti u prikladnu posudu, napraviti jamicu u sredini i u nju staviti jaja, sol, šećer, rakiju i rastopljeni maslac. Viljuškom mutiti i lagano zahvaćati okolno brašno dok ne dobijete gušću smjesu- dalje mijesiti rukom. Dobit ćete polutvrdo glatko tijesto. Zamotajte ga u prozirnu foliju i ostavite da kratko odmori (nije potrebno stavljati ga u hladnjak). Razvaljajte tijesto valjkom na debljinu od cca 0.5 cm. Nemojte ga previše brašniti- tek toliko da se ne zalijepi.

Podijelite tijesto na 4 trake i dalje razvlačite kroz stroj za tjesteninu. Najprije razvlačite na najširoj opciji (kod mene je to debljina 7) . provucite traku tijesta jednom kroz stroj, pa je preklopite na 3 dijela i provucite još jednom pa opet na 3 dijela i još jednom provucite. Istu stvar ponovite sa svakom trakom tijesta. Zašto ovo radimo? Iz mog osobnog iskustva- ovakvo višestruko preklapanje tijesta i provlačenje- daje veću prhkost kroštulama i više se napušu.


Iduće provlačenje tijesta je na širini br 5- no sad više ne trebate 3 puta provlačiti svaku traku- jednom će biti dovoljno.

Tijesto provlačimo još jednom- na širini 2.

Ukoliko želite raditi prutiće – kotačićem režite trakice širine cca 2 cm; duljine cca 12 cm i razrežite ih po sredini (ali ne do kraja). Možete ih ostaviti ovako u obliku prutića ili im provući jedan kraj kroz sredinu- već kako volite.

Ukoliko želite raditi fjok- režite trakice širine 1,5 cm a duljine 15 cm i lagano svaku vežite u čvor.

Treća opcija- za one koji se vole igrati i isprobavati nešto drugačije- možete i nadjenuti kroštule. U Italiji – jedna od varijanti nadjeva – je nadjev sa ricottom i čokoladom. Ja sam još dodala i koricu naranče.

Nadjev:
Za cca 20ak nadjevenih kroštula trebat će vam:
100 g ricotta sira
30 g nasjeckane mliječne čokolade
Korica naranče

Od razvaljanog tijesta režite pravokutnike cca 8x4 cm. Na jednu polovicu stavite malu žličicu nadjeva od ricotte; pređite rubove pravokutnika kistom umočenim u vodu, preklopite drugim krajem tijesta, poravnajte rubove da se lijepo poklapaju i lagano ih pritisnite viljuškom da nadjev ne iscuri.

Kroštule pržite u dubokom ulju zagrijanom na temperaturu 180°C. Ja ulje  zagrijavam na strujnoj ploči na najjače dok ne postignem potrebnu temperaturu (9/9) a onda je smanjim na malo slabije grijanje (6/9) i na toj opciji pržim.
Kroštulama treba jako kratko da budu gotove- pa ih cijelo vrijeme nadgledajte. Čim su promijenile boju s jedne strane – okrenite ih i vadite na tanjur na koji ste stavili papirnati ubrus- da upije višak ulja.

Nadjevene kroštule pržite najzadnje- u slučaju da vam ipak iscuri nešto nadjeva.

Za prženje radije uzmite manju zdjelu i pržite 5- 6 kroštula od jednom- na taj način ih imate sve pod kontrolom- u približno isto vrijeme će biti gotove a i manja količina tijesta neće previše ohladiti ulje- tako da će se kroštule pržiti ravnomjerno i neće se prepeći.

Rakija u kroštulama pomaže da ne upiju ulje.
 

Ukoliko nemate stroj za tjesteninu…. Može se sve i običnim valjkom za tijesto- samo će valjanje malo dulje trajati- i bit će to dobra vježba za vaše ruke! ;))))


2 komentara :

  1. Pozdrav, ja sam ljubitelj svake vrste prženog tijesta, mislim da je to baš hrana za utjehu, a kroštule mislim da bi mogla jesti baš svaki dan, radim slično, valjam s mašinom pa poslažem na plahtu koju raširim na pod da mi je blizu, jedino nisam znala za ovo provlačenje više puta, bilježim, Suzana

    OdgovoriIzbriši
  2. Prvi put radim krostule, imam mašinu za tjesteninu i probat cu bas kako ste opisali. Imam i fritezu i u njoj ću ih pružiti. Nadam se da ce mi uspjeti.

    OdgovoriIzbriši