srijeda, 22. veljače 2017.

Kroštule


Vrijeme je poklada... Krafne već imate na blogu  Krafne za pet; imate i verziju fritula- već puno puta isprobanu od strane mnogih od vas- Castagnole  pa sam krenula u potragu nečeg novog.

Churros-e sam već radila- imate jedan jednostavan, a dobar recept kod kolegice Teute  (Portugal/Španjolska – odlični!) –  i Crullers-e sam radila ( Francuski- e oni me se baš i nisu dojmili pa vam ih i neću preporučivati!) i sad sam opet tražila nešto novo i put me opet odveo u Italiju… a zapravo- nisam se makla iz Hrvatske- jer su recepti za talijanske chiachiere/ crostoli/ frappe/ fiochetti zapravo identični našim kroštulama (nijanse uvijek postoje- kako u talijanskim tako i u našim receptima!).


Jedina razlika je što kod Talijana možete pronaći i verziju „punjenih“ kroštula. Na internetu sam naišla na najčešće verzije punjenja-  ricotta sirom ili marmeladom.

Isprobala sam obje verzije i moram priznati da su mi obje jednako dobre.

Sastojci za tijesto:

300 g glatkog brašna
2 jaja
Prstohvat soli
25 g rakije/ruma
50 g rastopljenog maslaca
2 jušne žlice šećera u prahu
Po želji- korica limuna/naranče
(Možda će vam trebati još malo brašna ovisno o veličini jaja- to ćete procijeniti prilikom mijesenja tijesta.)

Ulje za prženje

Brašno staviti u prikladnu posudu, napraviti jamicu u sredini i u nju staviti jaja, sol, šećer, rakiju i rastopljeni maslac. Viljuškom mutiti i lagano zahvaćati okolno brašno dok ne dobijete gušću smjesu- dalje mijesiti rukom. Dobit ćete polutvrdo glatko tijesto. Zamotajte ga u prozirnu foliju i ostavite da kratko odmori (nije potrebno stavljati ga u hladnjak). Razvaljajte tijesto valjkom na debljinu od cca 0.5 cm. Nemojte ga previše brašniti- tek toliko da se ne zalijepi.

Podijelite tijesto na 4 trake i dalje razvlačite kroz stroj za tjesteninu. Najprije razvlačite na najširoj opciji (kod mene je to debljina 7) . provucite traku tijesta jednom kroz stroj, pa je preklopite na 3 dijela i provucite još jednom pa opet na 3 dijela i još jednom provucite. Istu stvar ponovite sa svakom trakom tijesta. Zašto ovo radimo? Iz mog osobnog iskustva- ovakvo višestruko preklapanje tijesta i provlačenje- daje veću prhkost kroštulama i više se napušu.


Iduće provlačenje tijesta je na širini br 5- no sad više ne trebate 3 puta provlačiti svaku traku- jednom će biti dovoljno.

Tijesto provlačimo još jednom- na širini 2.

Ukoliko želite raditi prutiće – kotačićem režite trakice širine cca 2 cm; duljine cca 12 cm i razrežite ih po sredini (ali ne do kraja). Možete ih ostaviti ovako u obliku prutića ili im provući jedan kraj kroz sredinu- već kako volite.

Ukoliko želite raditi fjok- režite trakice širine 1,5 cm a duljine 15 cm i lagano svaku vežite u čvor.

Treća opcija- za one koji se vole igrati i isprobavati nešto drugačije- možete i nadjenuti kroštule. U Italiji – jedna od varijanti nadjeva – je nadjev sa ricottom i čokoladom. Ja sam još dodala i koricu naranče.

Nadjev:
Za cca 20ak nadjevenih kroštula trebat će vam:
100 g ricotta sira
30 g nasjeckane mliječne čokolade
Korica naranče

Od razvaljanog tijesta režite pravokutnike cca 8x4 cm. Na jednu polovicu stavite malu žličicu nadjeva od ricotte; pređite rubove pravokutnika kistom umočenim u vodu, preklopite drugim krajem tijesta, poravnajte rubove da se lijepo poklapaju i lagano ih pritisnite viljuškom da nadjev ne iscuri.

Kroštule pržite u dubokom ulju zagrijanom na temperaturu 180°C. Ja ulje  zagrijavam na strujnoj ploči na najjače dok ne postignem potrebnu temperaturu (9/9) a onda je smanjim na malo slabije grijanje (6/9) i na toj opciji pržim.
Kroštulama treba jako kratko da budu gotove- pa ih cijelo vrijeme nadgledajte. Čim su promijenile boju s jedne strane – okrenite ih i vadite na tanjur na koji ste stavili papirnati ubrus- da upije višak ulja.

Nadjevene kroštule pržite najzadnje- u slučaju da vam ipak iscuri nešto nadjeva.

Za prženje radije uzmite manju zdjelu i pržite 5- 6 kroštula od jednom- na taj način ih imate sve pod kontrolom- u približno isto vrijeme će biti gotove a i manja količina tijesta neće previše ohladiti ulje- tako da će se kroštule pržiti ravnomjerno i neće se prepeći.

Rakija u kroštulama pomaže da ne upiju ulje.
 

Ukoliko nemate stroj za tjesteninu…. Može se sve i običnim valjkom za tijesto- samo će valjanje malo dulje trajati- i bit će to dobra vježba za vaše ruke! ;))))


1 komentar :

  1. Pozdrav, ja sam ljubitelj svake vrste prženog tijesta, mislim da je to baš hrana za utjehu, a kroštule mislim da bi mogla jesti baš svaki dan, radim slično, valjam s mašinom pa poslažem na plahtu koju raširim na pod da mi je blizu, jedino nisam znala za ovo provlačenje više puta, bilježim, Suzana

    OdgovoriIzbriši