petak, 6. prosinca 2013.

Stollen


Ma kako ga zvali- Božićni kruh, Stollen, Christstollen, Slatki kruh, Kruh sa suhim voćem- činjenica je da je ovo jedan jako, jako ukusan i aromatičan i jako praktičan blagdanski slatkiš- kod mene već nekoliko godina - i tradicionalan slatkiš.

Možda će neki- čitajući moj način pravljenja Stollena - reći da ovo i nije pravi Stollen jer ga ne radim sa kvascem- no od kad sam prvi ovakav napravila- toliko mi je dobar da ni ne pomišljam raditi neku drugu (originalniju) verziju. ;)
Znači- stollen sa sirom- bez kvasca.

Sastojci:

100 ml ruma
suho voće po cca 90 gr:
- grožđice
- brusnice
- papaja
- mango
- ananas
- marelice (nasjeckati ih)
- višnje
150 gr grubo mljevenih lješnjaka
250 gr maslaca sobne temperature
300 gr šećera (može i malo manje)
2 jaja
malo soli
600 gr mekog brašna
1 prašak za pecivo
250 gr mascarponea
kardamom, klinčić, cimet, đumbir, mahuna vanilije

dodatnih 50-80 gr brašna za valjanje tijesta

Staviti rum u zdjelu i zagrijavati. Dok se zagrijava u njega dodavati suho voće- najprije grožđice, marelice i brusnice pa onda i ostalo, sve promješati te skloniti sa vatre. ostaviti da se malo prohladi dok se priprema tijesto.

Miksati maslac sa šećerom dok se ne zapjeni, dodati mascarpone, još malo promješati i dodati jaja.
Pomješati brašno sa soli, praškom za pecivo i začinima i dodati oko 2/3 brašna u smjesu- umjesiti mikserom ili kuhačom prilično mekano tijesto.
Dodati natopljeno voće i lješnjake, umjesti te dodati i ostatak brašna. Dobit ćete mekano i pomalo ljepljivo tijesto. Ostaviti ga na hladnom da se odmori barem sat vremena.

Odmoreno tijesto istresite na radnu plohu i malo umjesite sa dodatnim brašnom - sad više ne bi trebalo biti ljepljivo. Dobit ćete cca 2,4 kg tijesta. Podijelite ga na 5 dijelova i od svakog oblikujte manju štručicu. Poslažite sve na pek papir i stavite da se peče u prethodno zagrijanu peć na 200° C nekih 20 min- a potom smanjite na 180 ° C i pecite dok ne dobiju lijepu zlatnu boju- cca 15 minuta- provjerite čačkalicom.

Onako vrele- svaku štručicu dobro premažite kockicom maslaca i obilato sve pospite šećerom u prahu. Ostavite da se ohladi u limu od pečenja. Hladne zamotajte u aluminijsku foliju i čuvajte na suhom i hladnom mjestu. Ovaj kolač može dugo trajati (ako zaboravite na njega ;) ) - štoviše- što duže stoji to mi je bolji. ;)
(fotka prošlogodišnjeg Stollena)

U Stollen možete dodati i orahe, bademe i možete umjesto mascarponea koristiti svježi sir (možda ćete tad trebati žlicu više brašna).


Broj komentara: 10 :

  1. Hvala ti puno!!
    Pravim ga za Bozic sigurno !!!!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uh Mirjana draga- stvarno je bilo vise vrijeme da ga zapisem! ;)

      Izbriši
  2. sviđa mi se recept baš ću ga isprobati kroz koji dan

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bas mi jr drago da ti se svidja! :) Javi dojmove!

      Izbriši
  3. Ja ovo pravim po receptu iz Dr Oetker knjizice. Razlika je u tome sto su "pojedinacni" tj od testa se prave male gomilice i tako s epeku. Na taj nacin se dobiju mali kolacici. Dekorativno i fino.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zanimljiva ideja! Uskoro svakako imam u planu opet raditi pa cu dio odvojiti i ispeci na taj nacin! Hvala!

      Izbriši
  4. Nije li 20 min na 200 stupnjeva malo previše za 5 štrucica?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Recept sam napisala onako kako ja radim i meni za moju pecnicu nije prejako, ako vi mislite da bi vam bilo prejako, slobodno smanjite temperaturu :)

      Izbriši
  5. prosle godine je bio hit kolac na nasem stolu. jedva cekam ponovno peci :) hvala na receptu!

    OdgovoriIzbriši