petak, 3. veljače 2012.

Mesne okruglice, polpete i ćufte i Sniježni dan u Splitu!



... il da odmah krenem obrnutim slijedom- Sniježni dan u Splitu?


Ima i desetak dana da nas bombardiraju najavama dolaska "sibirske zime", hladnoće, snijega i leda i u naše krajeve. Iako smo bili poprilično skeptični prema tim najavama- ma neće to stići do nas - ipak smo se krajičkom skrivenih misli nadali da bi se i Split mogao zabjeliti...



I tako smo čekali i čekali... najprije nas je srijeda razočarala- snijeg je pao u svim okolnim mjestima- al ni S od snijega u Splitu- a sve okolo- bijelo!
Djeca- šta ona manja- šta veća - razočarana- naravno- kako zbog nepadanja snijega tako i zbog toga što moraju u školu- a djeca iz svih okolnih mjesta ne moraju! :)))
Prošao je i četvrtak- ma snijeg više nismo ni spominjali- teško da će u Splitu padat- nismo mi te sreće! :)))
...

I onda me je probudilo neobično mutno i žućkasto svjetlo ulične rasvjete što mi dopire kroz prozor... ustanem i imam šta vidjeti- sve je bijelo!
Ulice, krovovi, drveće, balkoni, pitari- sve je zameteno!
Jupiii!

Slušam radio, vijesti- proglašen nam je Sniježni dan- u prijevodu- ne rade gradske službe, škole, vrtići - odnosno- gradonačelnik daje opravdanje za nedolazak na posao!
:))))

Napokon je i nama pao snijeg!
Istina- za sad ga samo gledamo kroz prozore jer vani puše olujna bura- ali držimo fige da će se bura malo stišat pa da ćemo moći malo i izaći vani, slušati kako nam čizme škripe po snjijegu a  možda i sanjke izvući?

I još dvije crtice o snijegu u Splitu- zadnji put smo ga imali 2009 god, a jutros su novinari intervjuirali skijaša u full opremi - na Rivi! :)))

*********************************************************************************
A što se tiče mesnih okruglica, polpeta i ćufti- vjerujem da svatko od nas ima svoj način pripremanja istih. Meni su najdraže i najbolje kad imam više različitih vrsta mesa za njih i kad sama sameljem to meso. Najbolja kombinacija mi je od govetine, svinjetine i prosušene bravetine, no dobre su i neke druge kombinacije. Ova današnja je od kozletine, govedine i teletine.

Inače kad radim mesne okruglice- uvijek ih napravim u duploj porciji. Tu drugu porciju obično jedemo drgi dan uz neki drugi prilog ili je zamrznem za neki od dana kad nemam vremena kuhati ručak.








Sastojci:

Mesne okruglice:
cca 1 kg mješanog mesa (kozletina, govedina i teletina)
20ak dkg prosušene pancete
4-5 režnjeva bijelog luka
manja verzica peršina
20 gr prezle
20 gr parmezana
10 gr vegete
7 gr soli
papar
1 veće jaje

malo brašna
ulje za prženje

Toć:
3-4 rajčice
1 srednja kapula
1 paprika

Priprema:
Samljeti meso, pancetu i bijeli luk. U mljevenom mesu napraviti jamicu i dodati sve ostale sastojke. Rukama izmješati i dobro povezati sve sastojke.
Mokrim rukama oblikovati kuglice veličine manjih marelica, svaku uvaljati u brašno i stavljati na vrelo ulje da se malo popeku sa svih strana.
Zapečene kuglice stavljati u dublju zdjelu i naliti vode dok ih ne pokrije. Staviti kuhati.
U posebnoj tavi- na malo ulja prodinstati na kockice nesjeckanu kapulu (crveni luk) i papriku. Kad postanu staklaste dodati oguljene i na kockice nasjeckane rajčice. Malo posoliti. Dinstati dok se toć ne razmekša i ujednači, a voda ne ishlapi. Gotovi toć dodati u zdjelu sa mesnim okruglicama, zdjelu protresti i ostaviti da se sve krčka na laganoj vatri nekih sat i pol (duljina kuhanja ovisi o mesu od kojeg su okruglice napravljene- kod mene su i govedina i kozletina malo tvrđa vrsta mesa).
Po potrebi malo dosoliti i popapriti.
Poslužiti uz pire krumpir, špagete, rižu, suhi grah (ta verzija sa grahom mi je najdraža!).
Guštajte!

Broj komentara: 14 :

  1. Znači ti si iz Splita. E mi smo živeli 4 godine u Splitu od 74 do 80. Tamo sam i rođena jer je tata tamo radio u to vreme, na Bačvicama. Sneg u Splitu e to je za slikanje.

    Dopadaju mi se jako ova mlevena pančeta i beli luk u receptu. I ja često dodam mlevenu slaninu u meso kad pravim ovakve kombinacije, ali češće kad pravih ćuftice sa belim mesom. Odlična kombinacija za sneg.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jelena- Nisam znala da si u St rođena! Znači- Splićanka, a? :))))
      Ja sam u Splitu od 1993 - došla studirati- upoznala dragog i ostala... evo nešto kontam - dogodine će biti 20 god da sam u Splitu! Ne vjerujem sama sebi!!!
      A snijeg u St svakako je za slikavanje - žao mi da nisam uspjela otići do centra- s malcem u ovakvim uvjetima- bilo mi je nemoguće... nekom drugom prilikom možda....

      Izbriši
    2. Eh, da - kod nas je komad pancete ili pršuta obavezan kad su u pitanju mesne okruglice, punjena paprika ili sarma.

      Izbriši
  2. Volim mesne okruglice,mmm. Super što ste i vi dobili ponovo priliku uživati u snijegu ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jesmo Tamaric, baš jesmo! :))) Nismo bili predugo vani jer je jako hladno i bura nam je jaka puhala- al koliko toliko- barem smo malo snijeg opipali i izgazali! :)))) Dječja radost!

      Izbriši
  3. I mi ga čekamo a nikako da padne a bura tako jako puše da jutros nisam mogla otvoriti ni vrata od auta.Divne kuglice.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala draga!
      Uh ne spominji buru- tako je puhala da je natrpala snijega i na moj mini balkončić sve do vrata balkona!

      Izbriši
  4. Divan post. Nevjerovatno koliko snijega. Okruglice su super. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Gordana! Stvarno ne znam kad je u Splitu bilo ovoliko snijega! Puno pozdrava i tebi iz bijelog Splita!

      Izbriši
    2. Vrlo lepe okruglice, tj. ćufte. Često ih pravim, jer ih moj sin mnogo voli, a i lepo se podgrevaju. Dodatak pančete je odličan detalj, nisam do sada probala, mada ja sarmu pravim uz dodatak slanine, suvog mesa, sve sitno naseckanog. Sneg u Splitu, vau! Vi makar imate snežni dan - u Beogradu samo škole ne rade, a mi veliki se kroz smetove probijamo do posla :-)

      Izbriši
  5. Bas mi je veceras tata govorio kako je hrvatsko primorje pod snegom, a ja mu skoro nisma poverovala... :) Samo se nadam da ce se ta bura stvarno smiriti jer je bas uzasna.
    Divne polpetice! :)

    OdgovoriIzbriši
  6. ja nisam mogla vjerovati jučer kad sam čula da je u splitu snijeg a kod nas ga nema, obično je obrnuto, no danas je i kod nas pao, samo prehladno je ovo za uživanje u snijegu...
    čuftice su uvijek dobre, u svim verzijama, tako i ova tvoja verzija je odlična

    OdgovoriIzbriši
  7. Hvala vam! :))) Evo snijeg u Splitu već treći dan se drži! Istina- danas to više i nije snijeg već led i prilično je opasno hodati okolo. Nevjerojatno je vidjeti još uvijek zakrčene ulice i snijegom prekrivene automobile! Baš nesvakidašnji prizor!

    OdgovoriIzbriši
  8. Kad sam vidjela snježne fotke našeg Splita odmah sam pregledala blog! Pozdrav mojoj splićanki!

    OdgovoriIzbriši